Alla inlägg under juli 2009

Av Catherine - 29 juli 2009 16:25

Filippa och jag kör stängning av butiken i dag annars är det Sara som håller ställningarna här. Filippa och jag målar stallet hemma och det blir så jättefint. Nya blomlådor har vi inhandlat som ska skruvas upp så blir det ännu finare.


Att sitta upphissad med en fyraåring i en traktorskopa och en hink falu rödfärg kan vara ganska roligt, lite kladdvarning råder dock.....


När stallet är färdigt packar vi och sticker till storstan. Innan sommarlovet är slut måste vi hinna med ett besök på Gröna Lund och kanske ett dopp i Mälaren också.


Snart får vi ny leverans av Kingsland strumpor som många väntat på och Sara jobbar hårt på att uppdatera webshopen som kommit lite efter på sistone. Ni har väl inte missat att det råder stor rea i hela butiken, välkommen in!!!

Av Catherine - 27 juli 2009 11:35

Då var det måndag igen och det regnar för fullt i Falköping i dag. Måste ta i tu med lite pappersarbete men gör så mycket annat i stället....


I går tillbringade vi dagen på Lisseberg där det var packat med folk. Tydligen inte rätt val av dag. Trevligt var det och vad gör väl 20 minuters kö när man får åka Farfars bilar!?


Är Du i behov av bra och billiga senskydd kan vi rekommendera Catago Sport. Finns i en massa roliga färger men just nu hos oss i brunt eller svart, storlek cob eller full för endast 199 kr, matchande bakstrykkappa, låg, för endast 129 kr.


Ha en fortsatt bra dag!

Av Catherine - 24 juli 2009 17:36

Den här veckan har vi vänt upp och ner på hela butiken i samband med uppackning och sanering efter Falsterbo. I kväll blir det party med bla Falsterbo tjejerna.


På Filippa's Ridsport kan du nu fynda i vår nya outlet avdelning, där det finns både det ena och det andra till dig och din häst. Vad sägs om  alla träns 300 kr, alla tävlingskavajer 500 kr och halva priset på alla skor och stövlar mm mm mm.


Trevlig helg allihop!

Av Catherine - 20 juli 2009 21:51

Att vara en duktig bloggare har jag insett måste vara en konst. Både Sara och jag har varje kväll (11 st) i Falsterbo sagt att vi måste blogga, men när klockan visat 02.23 har vi sagt ....-"i morgon".... Tiden gick fort och nu är vi hemma.


I dag fick Filippa, Sandra och Nellie välförtjänt sovmorgon medan Sara och jag var på plats i tid och lyckades tömma hela lastbilen. Butiken ser ut som jag vet inte vad men kommer nog att vara i sin ordning fram emot onsdag.


Vi har haft en hel hop med kunder som fått kliva över kartonger i dag men ingen av oss har skadat sig.....Att stå ute på en mässa som vi nu gjort medför ju en viss mängd damm, sand, gräs....m.m.....I dag har vi torkat, spolat av och torkat igen. Det ser ut i lastbilen som om vi skottat med oss ett halv sandtag från Falsterbo.


När jag vid sjutiden i kväll skulle tömma den lilla bilen insåg jag att vi även tagit med oss en del av havet hem. Filippa, jag och Nellie har samlat snäckor, "magiska" stenar och en hel burk med strandsand. Filippa och jag har nu arrangerat en glasskål med sand från havet toppad med diverse stenar och snäckor, den blir ett minne från detta vårt första Falsterboäventyr och vi kommer att få fler!


Innan allt har sjunkit in så måste jag bara berätta att vi har haft tio underbara dagar, med massor av goda skratt,underbart sällskap, roliga minnen dock några pinsamma också. Vi har bott fantastiskt fint och vi hoppas vi kan få återvända nästa år!? Grannen hoppas nog att han slipper oss......


Jag har hunnit med några mässor vid det här laget men aldrig förr har vi haft så kul. Alla är i nån sorts semesterstämning. Paula med sitt underbara leende, sol, hav , bad, ponnyridning, kaninhoppning, shopping, goda drinkar, trevligt sällskap, brända axlar och massor av myggbett, kan det bli bättre!? Solen har lyst över oss och de få skurar som kom gav bara lite ny energi. Lisa kom från Enköping, Johan m familj körde tre timmars omväg bara för att få träffas, AC lagade den bästa middagen och AK fick oss att skratta och dansa som aldrig förr. Sara, Nellie och Sandra är riktiga modersämnen för framtiden och jag är Er alla så tacksam för alla goda skratt och minnen. Va kul vi har haft....


Utflyttningen från Falsterbo var rent ut sagt kaotisk, vi valde att köra och bära allt till lastbilen med, en säckkärra, en barnvagn(numera ett fall för tippen) och av muskelkraft och vilja. Och vi är rätt säkra på att vi gjorde rätt. Bilar, lastbilar, släpkärror, och sopbilen som skulle städa, skulle alla samtidigt försöka köra höger resp. vänstertrafik och över varandra. Sandra fastnade, Nellie välte ett lass,sopgubbarna fick hjälpa mig när jag sa alla fula ord jag kunde på en gång och Sara bet ihop och sa -" kom igen, tjejer vi klarar det här"!!!


Filippa hejade på pappa som skötte packningen och skrek på oss alla, men vi kom i väg...och efter en plus meny på MCDonalds i Höllviken med fulla dieseltankar bar det i väg hemåt. Filippa höll låda till Göteborg(sen sov hon....) där vi, fam Buhrenstjerna, "som alltid missar en avfart", konstaterade att bilatlasen alltid finns i fel bil. Sara, Nellie och Sandra valde nån typ av sk genväg genom skogen och Borås men kom också hem!


Vi var alla i säkert förvar hemma i Falköping med omnejd vid tvåtiden i natt. Efter en upppackning, en dusch och ett glas vin sov vi  som om det var det sista vi skulle göra och vi ligger nu alla lite minus på våra sovkonton.


I morgon hoppas jag vi kan hinna med lite bilder, vissa kan vi nog få bra betalt för hos nån av våra skvallertidningar.....AC har flytt till Rivieran men vänta bara.....


Tack alla som gjort detta äventyr till någonting stort...vi ses på Filippa's Ridsport!!!

Av Catherine - 10 juli 2009 22:47

Efter lång väntan och mycket uppladdning är vi äntligen på plats i Falsterbo. Montern är nästan helt färdig och vi har installerat oss i det fina huset vi bor i. Vi är nog alla överrens om att vi absolut kommer att trivas här då det är jättetrevligt.


På schemat imorgon står det ännu lite fix i montern och sen ett besök nere vid havet. Vet vem, om vädret tillåter kanske det även blir ett dopp?!


Nu är det nog dags för oss att sova efter en lång dag. Men imorgon är vi tillbaka och förhoppningsvis kommer även lite bilder.


God natt allihopa! / Sara!

Av Catherine - 7 juli 2009 16:37

Hej på er!

Vad spännande och roligt att få göra ett inlägg här. Jag börjar i och för sig förstå att det inte är så lätt som jag trott att bara skriva några rader, men jag ska givetvis göra ett tappert försök. För övning ger färdighet har jag hört.


Dagarna bara rusar iväg här på Filippa's Ridsport nu när Falsterbo närmar sig. Packningen är i full gång och om bara två dagar (!) bär det av. Något som jag personligen tycker ska bli så himla roligt och hela personalstyrkan verkar laddade till tusen.


Något annat som jag tycker är roligt och skönt är ju att sommaren verkligen har letat sig fram. Jag tror att vi behöver lite sol och värme ibland och de senaste två veckorna går absolut inte att klaga på!

Till och med årets första dopp hann jag med i början på förra veckan och det var riktigt behagligt. Håller tummarna för att vädret tillåter minst ett dopp i havet nere i Falsterbo också.


Nu tror jag faktiskt det är dags att avrunda här och visst tycker jag ändå att det gick ganska bra att skriva. Flitiga uppdateringar om vad som händer i Falsterbo utlovas och kameran hänger givetvis med. Förhoppningsvis ses vi ju även där!!


Till sist skulle jag bara vilja önska alla en TREVLIG SOMMAR! / Sara!

Av Catherine - 4 juli 2009 10:54

I dag lördag får jag jobba själv här i butiken, inga barn och ingen personal och jag ska fortsätta packningen som är i full gång. På torsdag morgon bär det i väg med fullpackade bilar, det ska bli extra spännande eftersom det i år är första gången för Filippa's Ridsport som utställare i Falsterbo.


Vi har hyrt ett stort hus 200 m bakom dressyren och där ska vi, Sara, Sandra, Nellie, Filippa och jag husera i 11 dagar. Lite tid för några timmars semester finns inplanerade också! Mässpersonalen från Uppsala anländer i halvtid och diverse nattgäster kommer att avlösa varandra under tävlingarna. Vi ser alla fram emot detta och vill ha precis lagom försäljningsväder....ska kolla om detta går att beställa nånstans!?


Butiken här hemma kommer att vara stängd 9-19 juli och webshoppen kommer ej att leverera några varor under denna period.


From 20 juli är butik och web öppen som vanligt.


Som vanligt kommer vi att träffa många av er kunder från tidigare mässor, webshop och givetvis även från butiken och det är alltid lika roligt.


Hoppas vi alla får en härlig tid i Falsterbo, välkommen till oss!!

Av Catherine - 2 juli 2009 01:23

Dagarna går och jag försöker att jobba och ha semester samtidigt.....vilket är en ny kombination. Filippa har dagisledigt i sju veckor och jag försöker att jobba och ha sommarlov med henne samtidigt vilket blir lite snurrigt. Sara håller ställningarna i butiken men i morgon är det dags att ta i tu med Falsterbo packningen på allvar.


Det är ju bara så himla varmt! I dag har vi varit hellediga vilket betyder att jag så här dags när hela huset sover blir lite rastlös och har fastnat framför datorn. Badade idag hos grannen med bästa kompisen Ebba, vars syster hade tappat lite glas på gräset...Jag fick givetvis en glasbit i foten och bloden rann...så kan det gå.


Hästarna flåsar, hunden flåsar och jag pustar, barnen är gnälliga och glassen smälter ovanligt fort, det är sommarlov. Vi säljer flughuvor i massor och dricker rosévin med is. Visst är det härligt med sommar och värme men jag har alltid gillat hösten bäst. Tänk att få ta på sig strumpor och skor och en härlig fleecetröja, då kan man andas. Tänk att man aldrig är riktigt nöjd.


I morgon ska vi jobba som sagt, det känns bäst, att ha lite koll på tillvaron. Butiken kommer att vara stängd 9-19 juli pga Falsterbo, samma sak gäller webshoppen, vi kommer inte att administrera några ordrar under denna period.


Allt återgår till det normala den 20 juli! Just nu är det livet före och efter Falsterbo....Vi hoppas vi får träffa många av Er under Falsterbo Horse Show!!!


Hittade en gammal bild på Filippa, tror det är år 2007, vilken sötnos va!? Nationaldag var det i alla fall!

Ovido - Quiz & Flashcards