Alla inlägg under januari 2009

Av Catherine - 29 januari 2009 11:19

Nu har vi kommit till den 29 januari och i kväll har vi vår stora vinterrea kväll mellan kl.18 -21.00


30-50% rabatt på massor av vintervaror till häst och ryttare!


VÄLKOMNA

Av Catherine - 27 januari 2009 10:46

Åter tillbaka efter helgens äventyr! Jag kan lova att Kingslands vinterkollektion kommer att bli en succé 2009, massor av underbara tröjor, jackor, västar och mössor. Vi utökar med en barnkollektion från 4-12 år, underbara KL plagg i mindre storlek! Men först ser vi fram emot en ny vår och sommarkollektion som kommer i mars!


Just nu pågår vår vinterrea i butiken som utökas till kundklubbskvällen, nu på torsdag kl.18 -21 ! Missa inte detta, än har vi vinter kvar och till nästa vinter ser vi stora prishöjningar hos våra leverantörer till följd av valutaläget i världen. På just jackor och täcken som ändå kostar lite mer gör det tyvärr ganska mycket på priset.


Nu har vi bara tre veckor kvar till Göteborg och EuroHorse, hotellen är fullbokade, biljetter sålda i massor och våra kartonger börjar känna sig redo för att packas.........hästfesten är på ingång. Ni kommer väl!?

Av Catherine - 23 januari 2009 15:05


Är vi fler? Läs detta så får ni se. HAR  DU ÅNK?    




Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK  (Åldersbetingad  Nedsättning av Korttidsminnet).


Så här visade sig symptomen:


Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen. Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv. Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i pappersinsamlingen och märker att den behöver tömmas.


Därför lägger jag räkningarna  och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma pappersinsamlingen först. Eftersom jag  trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till   återvinningsstationen kan jag lika gärna posta  svarsblanketten. Men då behöver jag en penna.  


Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån.  Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet...  Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen. På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken.


Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet. Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen. Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna. Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten..


Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet. Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.


Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna.


Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet.  Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta en trasa. Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra.


Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit  postad, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärkontrollen till TV:n, jag kan inte  hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var jag  lagt bilnycklarna.


Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG. Jag förstår att detta är ett allvarligt problem och jag ska söka hjälp för det, men först ska jag kolla min mail.


Detta knyckte jag från UPKs blogg tidigare i veckan för det är såå bra. UPK står fortfarande alltså för Uppsala Ponny Klubb, där allt en gång tog sin början även för mig. Vill ni se hur det såg ut på det glada sjuttiotalet så finns där enorma bilder.


Här i butiken går livet fort framåt som vanligt och det är Sara som nu håller ställningarna tills på tisdag då jag är på väg att bege mig hemåt Uppsala och Stockholm igen. Inköp Kingsland vinter 2009/2010 står som exempel på programmet och det blir spännande att få se hur vi ska se ut då.


Trevlig helg allihop !

Av Catherine - 21 januari 2009 12:41

Nu har vår stora vinterrea startat, än så länge mössor, jackor, termobyxor och allt en ryttare kan önska när det blåser snålt på västgötaslätten!


From 29/1 kl 18.00 utökar vi rean som utlovat på vår kundklubbskväll med övriga höst- och vintervaror.


Men, redan idag kan du fynda på Filippas Ridsport, vad sägs om ett termoset till barn från 375 kr eller till vuxna från 550 kr!

Hoodtröja för barn från Mark Todd för 200 kr !

Alla termobyxor halva priset!

Alla reflexprodukter halva priset!

Ett antal jackor och västar från Kingsland och Pikeur finns också kvar!!


Välkommen in, än är det långt till vår!!!


Priserna i webshopen justeras allt eftersom under dagen!

Rea varor bytes ej!!

Av Catherine - 20 januari 2009 17:18

Fick just på mailen att denna sida ska vi förmedla till alla hästintresserade:

www.hobbyryttaren.se .

Välkommen till HobbyRyttaren
En inspirationssida för kunskap, samarbete och utveckling

Av Catherine - 20 januari 2009 16:14

Hur många var det egentligen som ringde och röstade på Rolf-Göran i går kväll? Vi ringde från alla telefoner vi kunde och jag blev så besviken när han endast blev 5:a, han borde ju ha fått sitt pris. Alla andra sporter i all ära men borde inte ridsporten få lite mer uppmärksamhet?


Tur för de aktiva att de har sin egen Ridsportgala, bra initiativ!!


I dag har jag bokat en resa och det händer verkligen inte varje dag......med alla grisar, hästar, butik, barn och gud vet allt vi ska ro runt så åker vi inte bort så ofta.( Lite bekvämlighet kanske också.) Men på initiativ av goda vänner så åker vi med till Skottland i mars, vilken höjdare! Tack snälla ni för att ni kom med detta förslag, det blir superkul!


Med risk för att bli tjatig så ska vi trots allt genomföra Euro Horse först, och i år med dubbla monterytan. Mimmie och jag har redan börjat skissa på montern, det kommer bli såå bra! Inga svart pistar nästa vecka bara, vi kan ju inte ha gipsad personal!!!


Vi kommer ha massor av höst- och vintervaror till superpriser men också en del nyheter. Här i butiken får dock våra lokala kunder första chansen att fynda redan den 29/1 när vi har kundklubbskväll och långöppet till 21.00


Har man nåt man vet att man verkligen behöver är mitt tips att inte vänta för länge. Vi har den senaste tiden blivit näst intill bombarderade med nya prislistor från våra leverantörer pga valutaläget i världen. Vanliga basvaror som nästa gång jag köper hem dem kommer att bli en hel del dyrare. Detta är ju inget vi kan styra över och det är bara hoppas att våra vanliga prislistor kan återvända så fort som möjligt.


En glädjande nyhet är ju att vi nu kan erbjuda våra kunder hela sortimentet från Källqvist som nu även heter Jacson. Där finns en hel del prisvärda tillbehör med bra kvalite. Titta in på deras hemsida får ni se!


Ytterligare en är Treadworld som har fantastikt läder till helt okej priser. Vi har flera nya modeller hemma på träns som ligger mellan 7-900 kr och det är superfint läder och snygg design. Tydligen har de köpt över en designer från ett mycket välkänt märke så det blir kul att se deras kommande läderprodukter. Ni har väl sett de nya skorna , barnjodhpurs med eller utan stålhätta till superpris, kolla i shopen!


Snart är det dags att avsluta dagen på Filippas Ridsport, tre dagar kvar sen åker jag tillbaka till storstan - hääääärligt!!!!


Kanske blir jag mött på detta vis när jag kommer hem.........Alex!


Av Catherine - 19 januari 2009 17:28

Sådan måndag sådan vecka, säger alltid min man! Och fortsätter veckan i den anda som rått på Filippas Ridsport i dag så kan det inte bli annat än en bra vecka. Mimmie som idag var lagom elektrisk kom och gjorde rockad på övervåningen så nu står alla flaskor och burkar fint på rad.


Jag har hunnit städa och organiserat jag också. Tänk vad damm man kan hitta i en ridsportbutik om man letar efter just damm!


Nu är vi förberedda för diverse nyheter som kommer att droppa in och det känns bra. Med en ganska färsk inventering i huvudet känns det också bra när jag i slutet av denna vecka ska på inköpsresa igen.


Arnikagele som visas på bilden har blivit en av våra storsäljare i Falköping, även om jag tror att det är fler människor än hästar som måste ha den i sin vardag. Alla åldrar som har provat den fortsätter att köpa den och de har alla provat diverse preparat. I höstas sa vi att nu måste vi se vad som är så bra med den. Min man som ständigt har ont i ryggen använder den och kan inte vara utan och mot träningsverk är den super. Inget kladd och ingen stark lukt, perfekt framför tv:n!


Helgen gick snabbt, men vi hann med både simbassängen och bio. Finns det nåt bättre sätt att roa en treåring än i bassängen, det tror jag inte. Sover gott gör hon också efter en sån dag.



Av Catherine - 16 januari 2009 17:34

Fredagkväll och snart dags att packa ihop för idag, är ju snart tillbaka igen eftersom jag själv jobbar även i morgon.


Här går dagarna fort, många pratglada kunder idag och klockan blir snart sex igen.


För alla Er som läst här tidigare och kanske kommer ihåg hur det gick när Filippa skulle till tandläkaren första gången vill jag bara meddela att i går gapade hon!! Det blev som planerat att pappa fick åka med henne detta försök nummer två. Själv satt jag hemma med en kopp kaffe och väntade otåligt. Kommer jag hinna lämna henne i tid på dagis?


Hon kom hem strålande glad och visade upp alla sina klistermärken och det hon fick för att hon var så duktig..........pappa klappar sig fortfarande för bröstet för sin goda hand med barn! Och detta får jag väl höra igen misstänker jag, men det bjuder jag på! På dagis redogjorde hon också ordentligt för hur stort hon gapat.

Det blev en bra start på gårdagen alltså.


Vi hörs i morgon! Trevlig kväll allihop.....



Ovido - Quiz & Flashcards